הוראת האנגלית לתלמידים כו"ח
הוראת האנגלית לתלמידים כבדי שמיעה וחירשים
אנו, מורות המרכז הטיפולי, מוצאות את עצמנו במצבים שבהם אנו נדרשות ללמד את תלמידינו מגוון רחב של מקצועות שלחלקם אין לנו הכשרה. אנגלית הוא מקצוע שחלק מאיתנו מוצאות את עצמן מלמדות. אני אשתדל לכתוב מידי פעם טיפים שיתנו כלים להקל עליכן ועל העבודה הנפלאה שאתן כבר עושות.
אני רואה לנכון דווקא להתחיל מהסוף. היעד שלנו הינו הצלחתם של תלמידינו בבגרות. אני אתן פה הסבר כללי של מבנה הבגרות באנגלית וההתאמות לתלמידים כבדי שמיעה וחירשים
תלמידים מן המניין נבחנים בקרוא, כתוב, הבנת הנשמע והבעה בעל פה. בכל רמת לימוד (3-5 יחידות), התלמידים נבחנים ב-4 מבחנים שונים. כל מבחן מתייחס לפן אחר של אנגלית ברמה שמתאימה ליחידות הלימוד. ברמות של 4 ו-5 יחידות לימוד ישנה תוכנית לימודים חדשה שמבוססת על ספרות.
תלמידים עם לקות שמיעה, אשר יש להם שמיעה של 36db ומעלה ב-2 אוזניים, זכאים להתאמות במבחני בגרות לאנגלית כדלקמן:
1. התעלמות משגיאות כתיב.
2. שימוש במילונית אלקטרונית במקום מילון.
3. תיווך של המורה לאנגלית ל-10 דקות הראשונות של המבחן לצורך הסבר מבנה המבחן.
4. תוספת זמן של בין 25% ועד כמעט 100% , תלוי במבחן.
5. פטור מהבנת הנשמע.
6. פטור ממבחן בעל פה. הרבה תלמידים בכל זאת בוחרים להבחן במבחן בע"פ מאחר והמבחן הינו יחסית קל. הבוחנת החיצונית מאד מתחשבת בציונים.
7. מבחן מותאם עם מטלות כתיבה פשוטות יותר.
8. זכות להגיש תלקיט בספרות במקום מבחן.
9. תוספת של 10 נקודות בציון.
המעבר לנקודת המוצא של הקניית השפה האנגלית הינה יותר ברורה כאשר יודעים לאן שואפים להגיע. בהמשך אני אתן נקודות שיועילו לכן ביום יום. אני פה כדי לתמוך ולתת מענה בכל נושא הקשור להוראת אנגלית.
עמליה סינגר ירדן- מדריכה לאנגלית בצפון
ניתן לפנות אליה במייל 1002534991@matya365.org.il
מאגר דפי מידע-אנגלית